Máte eshop? Pište vlastní texty k produktům, kategoriím nebo značkám. To samé platí i pro jakýkoliv blog nebo firemní stránku. Duplicitu si vyhledávače hlídají!
Pokud jsou dva weby na stejné úrovni důvěryhodnosti, upřednostňují se ty stránky s produktem, které byli na internetu dříve. Může se ale stát, že máte nový eshop např. 2 měsíce. Trápíte se s novými texty. Konkurence je na internetu najde a zkopíruje na své stránky. Konkurence je tady 10let a to je problém! Vyhledávače konkurenci věří více a budou zobrazovat jejich stránky na předních pozicích… na to se bohužel nevztahuje předchozí pravidlo.
Druhá věc je, když je jeden velkoobchod např. s elektrotechnikou a všem dodává stejné texty na stránky. Všichni zobrazují úplně stejné texty a vyhledávače vyberou nahoru jen toho nejlepšího. Ostatní nemají šanci. Rada zní: Pište vlastní texty a budete se lišit.
Copyscape.com
Tato šikovná stránka vám pomůže zjistit, jestli někdo nekopíruje texty od vás. Dokáže zjistit i konkurenci, pokud všichni přebíráte texty od jednoho dodavatele. Postup je jednoduchý:
- Jděte na stránky www.copyscape.com
- Zadejte do políčka nahoře stránku vašeho produktu. Já jsem zadal http://www.alza.cz/lenovo-ideapad-g580-dark-metal-d518301.htm
- Podívejte se na seznam duplicitních obsahů a proklikněte si detail.
- Podívejte se, jaké texty jsou duplicitní.
- Kontaktujte majitele stránek, kteří si bez vašeho dovolení přivlastnili texty. Pokud budou dostatečně féroví, tak texty stáhnou nebo přepíšou. Pokud ne, tak máte aspoň v očích vyhledávačů lepší pozici…