Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už zná méně lidí a když do toho zapojíme emaily nebo Facebook, tak to znají jen někteří vyvolení. Tento článek je o možnostech zvýšení konverzí u prodejů z PPC kampaní. Čtěte pozorně, protože to bude velice důležité!
Obsah článku
Remarketing
Remarketing umí všechny větší reklamní systémy, které používám: Facebook Ads, Google Adwords, Seznam Sklik, Etarget i (zprostředkovaně) Perfect Audience. Jednoduše si reklamní systém pamatuje počítač, který přišel na vaše stránky a potom mu skrz svoje stránky a reklamní síť partnerů ukazuje reklamy. Samozřejmě jde dělat vychytávky:
- zobrazil konkrétní stránku (kontakt, stáhl si dokument apod.)
- zobrazil stránky produktu, ale nenakoupil (dynamický remarkting)
- dal věci do košíku, ale nenakoupil (dynamický remarkting)
- nakoupil (můžete řešit up-selling nebo cross-selling)
Emailový remarketing
Zvláštní kapitolou pro sebe je potom emailový remarketing: Podívali jste se na zboží, nenakoupili a ejhle… za hodinu máte v emailu výhodnou nabídku na to samé zboží. Zázrak! 🙂
Jaký je „problém“ u klasického remarketingu: Může se stát, že nabízíte produkt lidem, kteří ho zrovna tuto chvíli nechtějí. To se ale jen zahříváme…
RLSA
RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) jsou vytvořené seznamy lidí pro vyhledávání na Google. Vytvoříte si publika návštěvníků (Google Adwords remarketing nebo nahráním emailů do systému Google Adwords) a na tyto lidi vytvoříte jinou reklamu… proč jinou? Už vás přece znají!
RLSA v praxi
Zrovna pořádám tyto kurzy (jedno online a druhé v březnu 2016). Na všechny návštěvníky stránek (ANO, včetně vás) mám připravené RLSA v Google Adwords: 3 reklamy v kterých na sebe upozorňuji, protože mě už znáte. Moje školení nebudou kupovat lidé, kteří mě neznají… ze statistik totiž vím, že z 90% pravděpodobností přijde člověk, kterému posílám články déle než 6 měsíců… proto reklama vypadá takto:
.. ANO, na březnovém školení budu mluvit i o RLSA a podobných vychytávkách (online signály skrz Chrome, Firefox nebo Opera, reklama v Gmailu apod.) a zodpovím všechny dotazy. Registrovat se můžete ZDE.
Jaké jsou tedy hlavní výhody?
- lidé už vás znají a právě TEĎ potřebují produkt (vyhledávají)
- můžete nahrát emaily do systému Google Adwords a vytvořit tak publika zákazníků
- můžete tyto publika různě kombinovat, stejně jako klasický remarketing
- můžete nastavit vyšší cenu za proklik (CPC)
Co je ale tady za „problém“: Neroste to.. je to publikum, které už o vás ví… a dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu…
RLSA a Facebook
Sociální sítě (a obzvláště Facebook v ČR) jsou perfektním zdrojem pro získávání vašeho publika. Je to totiž jednoduché: Lidi na sebe všechno vykecají a Facebook chce peníze… proto existuje Facebook Ads 🙂
1. Nejdříve musíte pochopit, koho chcete
I když se vám to může zdát jednoduché, tak není. I když se vám to může zdát zbytečné, tak není. Pokud víte, komu prodáváte, ušetříte spoustu peněz a času: Víte, na které stránky a kdy tito lidé chodí, co dělají, co je trápí a hlavně: Jak jim to vyřešíte.
.. ANO, budu na školení mluvit i o personách a přípravě projektů: Registrovat se na březnový kurz můžete ZDE.
2. Vytvořte facebookovou reklamu na tyto lidi
Jednoduše jim vyřešte problém, napište jim to do reklamy a odkaz veďte na své stránky s kódem pro sběr publika (Google Adwords). Tím se technicky zajistí zvětšování publika o relevantní lidi.
Pokud nabízíte na svých stránkách „magnet“ (ebook, video zdarma apod.) za email, toto je velice podobné: Pokud se lidé prokliknou přes reklamu na Facebooku, můžete jejich počítač „odchytnout“ do relevantního publika.
3. Vytvořte RLSA reklamu na Google Adwords
Máte v reklamním systému Google Adwords nasbírané relevantní lidi z Facebooku. Samozřejmě byste jim mohli začít nabízet obyčejný remarketingový kód, ale počkejte! Můžete jim začít nabízet reklamu na Google Adwords právě v době, kdy o ni budou mít zájem: Když vyhledávají! Navíc je fajn, že už u vás byli 🙂
Musíte přidávat publika s parametrem: „Cíl a nabídka“ a samozřejmě s vyhledávacími klíčovými slovy:
Závěr
Co vy? Používáte Google Adwords i k něčemu jinému než Google Nákupy a klasické PPC kampaně? Nic proti nim, ale tohle je fakt zajímavé… Rád bych poděkoval za přednášku z Marketing festivalu, kde toto řešení hezky popisují v další případové studii.
Dobrý den, super článek :-). Chtěl bych se ale zeptat, jak jste vytvořil „zvoneček“ v levém spodním rohu 🙂 Díky moc. Lukas
To je fakt vtipné, zrovna jsem o tom udělal článek: https://www.danielnytra.cz/push-notifikace-pro-marketing/