Co je to podpultový marketing?
Podpultový marketing je forma reklamního úsilí, kdy se důvěryhodní, reální osoby účastní prodejních kampaní, aniž by to lidé uvědomovali. Hlavním účelem podpultového marketingu je povzbudit veřejnost k nákupu produktu nebo služby, aniž by spotřebitelé řekli, že jsou ovlivňováni reklamnímu úsilí.
Jak to funguje?
Podpultový marketing se zaměřuje na důvěřivé cílové skupiny za účelem povzbuzení k nákupu. Například reklama by mohla kódovat, skrývat nebo upravovat slovo nebo frázi s cílem prostřednictvím tzv. „targetových platform“. Dalším typickým příkladem je marketér, který je placen díky dohodě o vybírání úplatků, aby nákupní návyky nějakého uživatele ovlivnily.
Příklady
Následující jsou příklady podpultového marketingu:
- Když výrobce automobilů sponzoruje závodní kartu nebo racing team, aby umožnil pilotům / týmům představovat jeho produkty.
- Když kosmetické společnosti platí celebritám za to, aby uvedly, že používají jejich produkty.
- Když restaurace požádá své kuchaře, aby návštěvníkům prozradili o pokrmech.
Výhody
- Rovnováha mezi mírou poptávky a ponukou – Podpultový marketing slibuje vyváženou míru obchodní poptávky a nabídky, získáte zpětnou vazbu od spotřebitelů a můžete lépe cílit svou kampaň na exkluzivní skupinu zákazníků.
- Šíření povědomí o značce – Pokud využijete marketing třetích stran, můžete rozšířit své povědomí o značce a dosáhnout širšího trhu.
Nevýhody
- Neznalost spotřebitele – Není zajištěno, že spotřebitelé pochopí skrytou myšlenku marketingu, který sledují.
- Omezené účinnosti – Potenciální nevýhodou podpultového marketingu je omezená účinnost.
- Náklady – Náklady na podpultový marketing se obvykle nepovažují za nízké.
Podpultový marketing může být pro různé produkty a služby užitečnou reklamní technikou. Výše uvedené příklady a výhody a nevýhody poskytují jasný obraz toho, co je a jak to funguje.
Více informací můžete nalézt na Wikipedii .