SERP (Search Engine Results Page)


Co je SERP?

SERP, tedy Zobrazované stránky výsledků vyhledávání, je výsledek vyhledávání, který se objeví, když vyhledáte něco vyhledávačem, jako je například Google. Seznam výsledků, které se zobrazí, se nazývá stránka výsledků vyhledávání (SERP).

Vyhledávací stránka výsledků (SERP)

SERP je rozšířeným a jasným výsledkem vyhledávání, který vám ukazuje, jak vyhledávač vidí vaše vyhledávací dotazy. Titulky, popisy a odkazy zahrnuté v SERP jsou odlišné v závislosti na vyhledávači, který používáte.

Příklady SEO stránek výsledků (SERP)

Jedním z nejvíce rozšířených a užitečných SERP je organické vyhledávání. Zde se vyhledávacím výsledkům říká „organická pozice“, protože nemusíte platit za to, abyste se vyšplhali na první stranu.

Organická vyhledávací pozice vypadá například takto:

  • Titulka
  • URL
  • Popis

Kromě organické pozice SERP zahrnuje také reklamy zvýrazněné oranžovou barvou nebo modrou barvou, známé jako „Placené pozice vyhledávání“.

Důležitost stránky s vyhledávači výsledků (SERP)

Vzhledem k tomu, že SERP je vyhledávacími stránkami výsledků, je kromě jiného důležitou součástí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Díky správnému využití SEO je vaše webová stránka schopna dosáhnout vyššího klikacího poměru a přidat více návštěvníků.

Závěr

SERP je velmi důležitou součástí pro vyhledávání na internetu a je proto nutné, aby se jeho využívání a význam správně chápal. Kromě toho je třeba vzít na vědomí, že každý vyhledávací provozovatel má jiný způsob prezentace SERP – reklamy budou u jednoho vyhledávače vypadat jinak než u druhého.

Wikipedia: Vyhledávací stránka výsledků