Public relations
Public relations je komunikační strategie, která se zabývá propojováním běžných lidí se značkami, společnostmi, jednotlivci nebo veřejnými osobnostmi. Cílem je zvyšovat povědomí o značce, upevňovat její postavení a v neposlední řadě také dosahovat lepších obchodních výsledků.
Cíle public relations jsou například:
- vytvoření silného vztahu mezi značkou a veřejností
- vedení marketingové kampaně s informacemi veřejnosti
- úspěšné budování a udržování dobrého jména značky
- zvyšování veřejnosti o značce prostřednictvím kreativní linie poznámek a fotografií
- získat příznivý ohlas u potenciálních zákazníků a odborníků
Typické postupy a aktivity:
- Oslovování novinářů a vydavatelů médií
- Organizace a udržování závodů, soutěží a dalších veřejnosti přístupných akcí
- Prosazování zájmů značky a organizace v podobě letáků, brožur a dalších tiskovin
- Organizace tiskových konferencí a tiskových výstav
- Řešení krizových situací
Výhody propagace veřejného obrazu:
- Podporuje konkurenceschopnost a trvalou rovnováhu a průnik mezi obchodním a neobchodním sektorem.
- Podporuje bodu zvratu pro spotřebitelské chování.
- Uspořádání závěrky a schůzek veřejně významných osobností.
- Vyvážení obecného pohledu na trh.
- Pomoc při opravě chyb ve skandálech na veřejnosti.
Public relations je často nezbytný k rozvoji a udržení silného postavení jakékoli společnosti. Jsou obrovskou sílou v marketingu, s obrovským potenciálem k posílení podílu na trhu a hlubšímu propojení pracovníků, zaměstnanců a dodavatelů se značkou.
Příklad public relations v České republice
- Premium Café je restaurace v Průhonicích. Snaží se najít příležitosti ke zlepšení podnikání, značky a veřejných vztahů.
- Snaží se budovat silné vztahy se spokojenými zákazníky prostřednictvím různých charitativních akcí, které podniká.
- Každý rok pořádá Special Olympics Czech Republic Turnaj ve Zlínském kraji, kde se účastníci účastní odborného vzdělání, zábavných aktivit a volnočasových činností.
Public relations má nespočetné možnosti, jak vylepšit a upevnit veřejný obraz organizace během krátké doby. Může se pochlubit dobře zvoleným a účinným marketingovým plánem, který je založen na vytváření a udržování dobrých vztahů mezi značkami a veřejností.