Čeho chce firma dosáhnout?
Vymezení mise a vize společnosti je klíčovou součástí úspěchu. Je to vyjádření toho, co firma chce dokázat, a motivuje partnery, zaměstnance a uživatele k dosažení společných cílů. Níže uvedené jsou dva pojmy, které je třeba rozlišovat:
- Vize – je vyhlídka firmy, kde vidí její budoucnost a cíl, který chce dosáhnout.
- Mise – je to, čeho chce firma dosáhnout při plnění své vize.
Definovat mise a vize je zásadní pro úspěšnou spolupráci s vašimi zákazníky, kteří by jinak nemuseli vědět, proč si vybrat vaši společnost. Když je budou cítit souznít s vaším posláním a vizí. Firma by měla být schopna pochopit, a následně obhájit a vysvětlit, jak se její mise a vize liší od ostatních.
Například firma Apple má vizi: „Inspirovat celý svět k výkonu věcí, které dokáží změnit svět“. Jejich mise je: „Vytvářet nádherné produkty, které přinese spokojenost a jemnost každému uživateli“. Ano, Apple je schopen dodržet svou misi ve formě produktů, služeb a zážitků s důrazem na uživatelskou zkušenost napříč svým sortimentem.
Aby firmy budovaly úspěšnou budoucnost, je důležité mít vizi. Vytvořením mise a vize představíte zákazníkům, investorům a ostatním stranám, na čem jim záleží, a čím se lišíte od konkurence. Kromě toho, že mise a vize firmě poskytne vazbu na její podnikatelský úspěch, je to také jasná a pozitivní vize její budoucnosti.