Co je to skupinový výzkum?
Skupinový výzkum, také známý jako focus group, je technika výzkumu, která poskytuje nahlédnutí do myšlenek, názorů, potřeb a názorů ve skupině lidí. To je obvykle rychlé a levnější než jiné výzkumné techniky, jako je dotazování. Skupinový výzkum se používá ve všech typech odvětví, včetně obchodu, marketingu, výzkumu veřejného mínění, politického výzkumu, společenského výzkumu a podnikového výzkumu.
Jak funguje skupinový výzkum?
Skupinový výzkum se provádí ve skupině o osmi až dvanácti účastnících. Ve skupině je vždy přítomný vůdce, který zahájí hovor a povede ho. Ostatní členové skupiny mají čas vyjádřit své myšlenky, upřednostňované produkty a názory. Diskuse je obvykle strukturovaná s jasně definovanými otázkami, které mají být diskutovány. Neformální diskuse přináší důležité aspekty, například potřeby, žádosti, názory a vidění světa.
Kde se používají skupinové výzkumy?
Skupinový výzkum se používá pro:
- Zjišťování potřeb a žádoucích produktů u zákazníků
- Stanovení představ zákazníka o značce
- Přinášení obecných názorů na nové produkty
- Poskytování doporučení pro reklamu a místní akce
- Jakýkoliv jiný druh výzkumu potřeb spojených s uživateli
Skupinový výzkum se může provádět osobně nebo online. V osobních skupinových výzkumech se všichni účastníci setkají v jednom místě a diskutují o tématu. Osobní skupinový výzkum je zpravidla více efektivní než online verze. V online skupinovém výzkumu se účastníci prostřednictvím počítače a internetu prostřednictvím fór, aplikací a konferencí prostřednictvím živého chatu účastní diskusí.
Skupinový výzkum je vynikající nástroj pro získání hodnotných informací, které urychlí proces vývoje produktu a usnadní marketingový trend. Výsledky, které získáte z fokusových skupin, vám pomohou vybudovat produkty, které jsou zaměřené na trh a zároveň splňují vysoké standardy uživatelských požadavků.