Co je to demarketing?
Demarketing je proces, který se snaží mírnit nadměrnou poptávku po produktech a službách. Primární cílem demarketingu je snížit spotřebu zdrojů, zabránit znečišťování životního prostředí a zajistit maximální jistotu na trhu. Proces demarketingu je obvykle protichůdný marketingovému plánování; Jeho cílem je snížit spotřebu a odradit prodej produktů nebo poskytování služeb.
Příklady demarketingu
Popisovaná oporu obecně vyžaduje sníženímísto žádoucího nárůstu. Následující jsou některé příklady demarketingu, které jsou často používány:
- Zvýšení cen – Zvýšení cen produktu činí pro spotřebitele pro spotřebitele nezajímavým.
- Změna designu produktu – Někdy změna designu produktu odradí zákazníky od jeho nákupu.
- Reklamní kampaň – Reklamní kampaně mohou informovat spotřebitele o negativních dopadech nadměrné spotřeby výrobků.
- Obmedzení výroby – Přímé omezení výroby pomáhá omezit spotřebu produktů.
- Zrušení produktu – Zcela zrušit produkt v obchodě pomůže snížit spotřebu.
- Propagace alternativ – Propagace alternativních možností namísto výrobku může spotřebitele odradit od nákupu.
Demarketing je skvělou strategií pro firmy, které mají zájem o ochranu životního prostředí a zajištění trvalé spotřeby produktů.