Co je to CTA (Call to Action)?
CTA (Call to Action) je forma jednoznačného pobídnutí uživatele k okamžité akci. Mezi obvyklé obchodní praktiky tohoto typu patří například nabídky, registrace, sdílení, objednávky nebo informační dotazníky. Vzhledem k naprosté nezbytnosti v moderním marketingu se CTA stala v podnikání často opakovaným elementem. Hlavním cílem CTA je aktivovat účastníky, ať už se jedná o zákazníky, zúčastněné strany nebo studenty, aby vyvolali jejich okamžitou reakci na konkrétní produkt nebo službu.
CTA může zahrnovat tyto akce:
- Nabídku k odběru e-mailů nebo newsletterů
- Registrace pro účast na vzdělávacích kurzech nebo seminářích
- Sdílení obsahu na sociálních médiích nebo aplikacích
- Objednávky produktů
- Reklamu na nové produkty
- Odpovědi na anketní otázky
Jak vytvořit dokonalou CTA?
Abyste pro své zákazníky vytvořili skvělé CTA, musíte jim to, co potřebují. Pro vytvoření účinného CTA musíte promyslet nasledující věci:
- Proč kliknout? Ujistěte se, že vašim zákazníkům je jasné, co se stane, až kliknou na vaši CTA. Ujistěte se, aby věděli, jaké výhody přináší kliknutí na vaši CTA.
- Kam kliknou? Musí vědět, kam kliknout, aby se přesměrovali na to, co chcete, aby viděli. To by mohlo být například odkaz na webovou stránku nebo registrační formulář.
- Kdy kliknou? Ujistěte se, že máte na správných místech umístit svou CTA, aby byla zřetelná. Pokud na to zapomenete, zapomeňte na to, abyste uživatele dokázali přimět k akci.
Příklady CTA
- „Přihlaste se nyní“.
- „Zaregistrujte se zdarma“.
- „Přijměte naši bezplatnou nabídku“.
- „Objednejte nyní“.
- „Sbalte si slevu 20%“.
- „Sdílejte na Facebooku“.
- „Hlasujte pro tohoto kandidáta“.
- „Získejte bezplatnou zkušební verzi“.
Vytvořením správné CTA můžete svým zákazníkům přinést úžasné výhody. Nezapomínejte však na to, že klíčem k úspěchu je zřetelnost a přímé zvěstování.