Co je to Cross-promotion?
Cross-promotion je strategie marketingu, která slouží k propagaci produktu či služeb mezi organizacemi, společnostmi či vyrábějícími firmami. Je to proklamace produktu nebo služeb pomocí již zavedených značek jiné společnosti v oblasti podobných produktů, která přímo nabízí, nebo alespoň odkáže na propagovaný produkt, aby se zvýšila expozice a povědomí o něm.
Typy Cross-promotion
Existují následující typy cross-promotion:
- Kupónové strategie: tento typ sestává z předání kupónů mezi partnery ke slevám na jejich produkty.
- Kooperativní propagace: v této strategii se dvě společnosti zapojí do skupinového marketingu a sdílejí veškeré finanční prostředky a kampaně.
- Produktový kříženec: je propojení produktů jiné společnosti se svými vlastními produkty. Například když pivovar Coca-Cola vyrábí vůni.
- Propagace až do samého finále: je připojení konkurenčních produktů k programu slev pro věrnost zákazníkům.
Výhody Cross-promotion
- Cross-promotion může pro všechny partnery přinést obchodní přínos a veřejnou povědomost.
- Posílení vazby mezi společnostmi.
- Může pomoci budovat věrnost a důvěru mezi spotřebiteli a partnery.
- Může pomoci přilákat nové zákazníky.
- Umožňuje značce získat povědomí o svýchproduktech mezi publikem.
- Šetří peníze při reklamních kampaních.
Cross-promotion je skvělý způsob, jak dosáhnout širokého povědomí, důvěry a budovat vztahy mezi produkty či službami.