CRM – Správa vztahu se zákazníky
CRM (Customer Relationship Management – Správa vztahu se zákazníky) je sada strategií, technologií, procesů a lidských zdrojů, které podniky využívají ke zlepšování vztahů se svými zákazníky. Jednou z hlavních výhod CRM spočívá v tom, že podnik může pečlivě sledovat, jak se lidé a firmy chovají, včetně informací o tom, které produkty často vyhledávají nebo jaké nákupy dělají.
CRM se může použít pro:
- zlepšení odpovídání na požadavky zákazníků
- lepší zacílený prodej
- organizace projektů na zákazníky
- analyzování tržeb a údajů o zákaznících
- správa obchodních příležitostí
- vytváření upomínkových e-mailů a dalších pozvánek
Nejčastěji se CRM využívá jako nástroj pro snazší sledování zákazníka od prvního setkání až po nákup. Můžete zaznamenávat cenné detaily o zákazníkovi, které mohou být použity k doručení více smysluplných a cílených marketingových kampaní.
CRM může být také efektivním nástrojem pro sledování požadavků zákazníků, správu nákladů na zákazníky a získávání zpětné vazby. Kromě toho může podnik využívat CRM k monitorování a řešení stížností tak, aby se minimalizovaly negativní zkušenosti zákazníka a byl udržen vysoký úroveň spokojenosti.
CRM umožňuje podnikům lepší řízení jejich procesů a přebírání jednotlivých oborů. Podkladem pro lepší výkonnost jez analyzování historických dat zákazníka. Tyto informace umožňují segmentaci zákazníků a cílení lepších nabídek.
Více informací o CRM naleznete na stránce Správa vztahu se zákazníky na Wikipedii.