COPYWRITING – jako pomoc při oslovování zákazníků
Copywriting je proces psaní a vytváření textů, které jsou určeny pro konkrétní skupinu lidí – uživatele, spotřebitele nebo jiné cílové publikum. Texty mají přesvědčit koncového čtenáře nebo uživatele, aby udělal požadovanou akci – nakoupit produkt nebo nákup, vyplnit formulář nebo se přihlásit k odběru newsletterů. Copywriting slouží k podpoře prodeje nebo činností spojeným se zákaznickou zkušeností.
Některé z nejdůležitějších příležitostí pro copywriting jsou:
- Reálné titulky a tagliny
- Webové stránky a popisky produktů
- Prohlášení a uváděcí texty na webových stránkách
- E-maily a propagační kampaně
- Publikování příspěvků a příběhů do blogu
- Sociální média
K úspěchu copywritingu patří řada dovedností a technik, z nichž nejdůležitější jsou dobrý odhad a práce s jazykovými prostředky. Copywriting získává přirozenost díky vyšším úrovním metafory a obrazu. Ideální copywriting má schopnost vyvolat reakci v čtenáři. Musí být chytrý, perspektivní a cílený, aby přivedl čtenáře do akce.
Copywriter je někdo, kdo dokáže prodávat s pomocí slov – nová výzva pro dodavatele služeb. Schopnost kombinovat kreativitu a inovaci s ratiocinací a průzkumem trhu je klíčovým aspektem úspěšného copywritingu.
Copywriting může významně přispět ke zvýšení potenciálu prodejnosti a prezentace společnosti. Texty musejí být atraktivní, vzrušující a zábavné, aby oslovili publikum a udrželi jeho pozornost. Skvělí copywritery jsou tvořiví a inovativní a umí vytvářet silné propagační sdělení.