Cílené charitativní marketing, nebo také Cause Marketing
Cause Marketing (kódové označení CM) je marketingová strategie, která spojuje prostředky průmyslového marketingu s podporou nějaké zájmové skupiny či dobročinné organizace. Jeho hlavním cílem je získat trvalou loajalitu zákazníků a rozšíření hodnoty značky.
Principy cíleného charitativního marketingu
- Všechny produkty nebo služby jsou spojovány s charitativní nebo sociální etikou vpodstatě bez nákladů pro zákazníka.
- Proces probíhá ve spolupráci s konkrétní charitativní nebo sociální institucí.
- Peníze obdržené skrze cílený charitativní marketing jsou investovány do konkrétního komunitního projektu.
Příklady cíleného charitativního marketingu
Obchody TOMS – „jedna koupená obuv = jedna dárková obuv“ – každá firma, která je dostatečně úspěšná, může charitě zasílat dary za zákaznickou podporu.
The Body Shop – dává jeden procent každého prodeje na charitu.
Mary Kay Beauty Company – každý z prodejců posílá jeden procent každé prodeje na charitu.
KFC – vybírá jeden procent každého prodeje na podporu autismu.
Transportation Logistic– obchodníci s touto firmou vybírají peníze na charitu pro hendikepované.
ZDE je mnoho dalších příkladů
Všechny příklady uvedené výše jsou jen špičkou ledovce. Příklady dalších firem používajících cílený charitativní marketing zahrnují projekty Starbucks, Unicef Collab, Nike a Heineken, které se zaměřují na hnutí #thematch, Ambiente Health a další.
Závěr
Cílený charitativní marketing (Cause Marketing) je účinná a cenově efektivní cesta, jak generovat loajalitu k značce, vylepšit její pověst a přitáhnout pozornost veřejnosti. Je to jeden z nejvýznamnějších marketingových trendů, který přináší odměny i firmám a charitám.