Ambush marketing


Co to je ambush marketing?

Ambush marketing je druh marketingu, kde organizace nebo firma využívá veřejnou povědomost o významné události, jako jsou sportovní události, na propagaci svých produktů. Ambush marketing obvykle označuje snahy firmy dosáhnout na veřejnou expozici bez skutečného sponzorování.

Příklady ambush marketingu

Následující jsou některé z nejznámějších ambushmarketingových kampaní:

  • Nike se během fotbalového mistrovství světa v roce 1998 spojil se skotskou rozhlasovou stanicí, aby pozval fanoušky z celé země do Glasgowu, aniž by se spojil se oficiálním výhradním sponzorem akce – Adidas.
  • Při fotbalovém mistrovství světa v roce 2006 se Visa (konkurent Mastercardu, která byla oficiálním sponzorem) vyhnula regulacím FIFA tím, že spokojila posednuté fotbalové fanoušky scénami a texty s „sesazováním“ Mastercardu z vítězství.
  • V roce 2012 používala Coca-Cola nabídky reklamních předmětů pro propagaci svých produktů při londýnských olympijských hrách, jakož i havetivní trvalou reklamu po dobu více než roku před závodem, přičemž oficiálním sponzorem hry byl v tom čase konkurent, Pepsi.

I když se někteří výrobci rozhodnou pro ambush maketingové kampaně, je důležité poznamenat, že mnohé země začínají zavádět zákony, které mají zabránit těmto kampaním. Ambush marketing se tedy může stát poněkud nebezpečnou hrou.

Závěr

Ambush marketing je forma marketingu, která se často využívá společenskými, sportovními a politickými událostmi. Existuje však také riziko, že se můžete dostat do potíží, pokud se provádějí neoprávněně.

Wikipedie o ambush marketingu