Google AdWords
AdWords je reklamní systém poskytovaný společností Google, Inc., který umožňuje společnostem nebo jednotlivcům využívat služeb v oblasti online marketingu prostřednictvím přímé sugestivní reklamy. Tento reklamní systém se nazývá také jako pay-per-click (PPC) reklama.
Google AdWords se začal spouštět v roce 2000 a jeho úspěch byl natolik velký, že v roce 2005 se stal Google jejich nejdůležitějším zdrojem příjmu.
Jak AdWords funguje?
AdWords umožňuje inzerentům vytvářet reklamy, které jsou založeny na klíčových slovech. Při hledání on-line obsahu, proto bude zobrazena reklama pořízená inzerentem a odvozená od klíčových slov této reklamy.
AdWords také nabízí možnost pomocí zkratek zobrazovat údaje na základě místa či polohy a to bez ohledu na to jestli jsou vyplaceny nebo ne. AdWords se dále uplatnit na display reklamu a reklamu na sociálních sítí.
Prostřednictvím AdWords může inzerent monitorovat účinnost reklamy. Tento proces se nazývá „řízení kampaní“. Lze toho dosáhnou s pomocí rozdílných přístupů jako je sledování počtu prokliků na reklamu, nákladů na počet prokliků nebo počtu výpisů zobrazení reklamy.
Proč lidé používají AdWords?
AdWords je velmi populární mezi on-line inzerenty, protože nabízí širokou škálu výhod, jako jsou:
- Rozšířit návštěvnost webových stránek;
- Zvýšit známost značky/produktu;
- Lokalizace reklamy;
- Být viděn na relevantních webových stránkách;
- Předat určitou zprávu či důraz na produkt.
Díky AdWords mají inzerenti možnost vyvinout celou řadu účinných reklam a dynamicky je měnit a optimalizovat je, aniž by museli jakkoli měnit sám webovou stránku.
Závěr
Google AdWords jsou efektivním způsobem, jak získat nové příležitosti v oblasti on-line marketingu. Přináší mnoho výhod, které mohou pomoci podnikům dosáhnout svých marketingových cílů.
K dalšímu výzkumu AdWords se doporučuje wiki stránka Google Ads cs.wikipedia.org/wiki/Google_Ads a stránka Google Adwords en.wikipedia.org/wiki/Google_AdWords.