A/A testování


Co je A / A testování?

A / A testování je technika, která se často používá k testování nových funkcí webových stránek nebo aplikací. Zkratka A / A znamená „zkouška stejným způsobem“. Cílem A / A testování je zjistit, jak se uživatelé chovají na webu, když nemají žádnou zkušenost se změnami, které jsme provedli.

A / A testování pomáhá vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jaké aspekty webu by měly být upraveny, a jaké by měly být ponechány beze změn. Tento druh testování je obzvláště užitečný tam, kde majitel chce udělat změny na webu, aniž by věděl, zda se změny skutečně projeví ve zlepšení uživatelského zážitku.

Může se zdát, že A / A testování je stejné jako A / B testování, ale je to trochu odlišné. A / B testování se zabývá porovnáváním různých nastavení webu nebo aplikace a sledováním, které nastavení skončí nejlépe. Naopak, A / A testování je experiment s kontrolou, ve kterém se používají stejná nastavení uživatelského rozhraní obou verzí webu nebo aplikace.

Jak A / A testování funguje?

A / A testování funguje tím, že se webové stránky rozdělí na dvě skupiny uživatelů, z nichž jedna skupina vidí původní verzi webu, zatímco druhá skupina vidí novou verzi. Výsledky jsou poté porovnány mezi oběma skupinami.

Nezáleží na tom, jak se uživatelé rozhodnou web využívat. Pořadí akcí, které uživatelská skupina provádí, se sčítá a porovnává. Uživatelská základna je tedy vystavena stejným změnám ve ve stejný čas, takže dochází k objektivnějšímu pohledu na očekávaný výsledek.

Výhody A / A testování

A / A testování má mnoho výhod a následující jsou některé z nich:

  • Umožňuje vám omezit experimentální chyby: Testování A / A vám pomůže identifikovat systematické chyby, které by mohly zkreslovat výsledky vašeho experimentu. Tímto způsobem máte jistotu, že experiment, který provádíte, je spolehlivý a validní.
  • Rozsah Jak získáváte informace: Protože A / A testování porovnává stejnou obecnou skupinu uživatelů, díky které máte lepší komparativní datové body. Sledování výsledků vám poskytne mnohem lepší pohled na to, jak vaše rozhraní funguje.
  • Pomáhá vám lépe cílit váš trh: Protože jsou zahrnuty informace o účinku změny na různé skupiny účastníků experimentu, A / A testování vám dává jasnou představu o tom, jaké účinky má daná změna na vaše cílové trhy.

Příklady A / A testování

A / A testování se může použít ke zlepšení řady aspektů uživatelské zkušenosti webového prostředí, jako například:

  • loading-rychlost webové stránky.
  • Navigační menu.
  • Vlastnosti Call-to-Action (CTA).
  • Ceny a platební možnosti.

A / A testování lze také použít ke sledování nákupního košíku, šablon e-mailových marketingových kampaní, ignorovatespondence a úspěšnosti pokynů prostřednictvím reklamy.

Závěrečná poznámka

A / A testování je účinná metoda k poskytování uživatelské zkušenosti na webu nebo ve vaší aplikaci. Umožňuje vám identifikovat a vyřešit úskalí, která snižují výkon vašeho webu, a zlepšit jeho použitelnost s minimální námahou.

Wikipedia: Testování