Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky:
- Jak byste se popsali
- Jaký používáte e-mailový nástroj
- Co vás nejvíce zajímá
- Co je pro vás nejužitěčnější
Zpracování jsem prováděl v Open Refine a na Google Docs za pomocí kontingenčních tabulek. Získal jsem velice zajímavé data a o tom je tento článek 🙂
Obsah článku
1. Jak byste se popsali
V mojí aktivní databázi je teď drtivá většina živnostníků a podnikatelů (cca 62%). Další skupiny: Zaměstnanci (27%), lidé na rodičovské dovolené s 3,3%, důchodci a nezaměstnaní… ti všichni vyplňovali.
2. Jaký používáte e-mailový nástroj
MailChimp se sice používá hodně, ale většina lidí ho bude mít ve variantě zdarma (do 2000 kontaktů a bez automatizace). Překvapilo mě, kolik lidí nic nepoužívá… asi si pořád myslí, že nemůžou skrz email vydělávat (je to i v případě filtrace na Podnikatele a Živnostníky).
Do kategorie „Ostatní“ jsem musel vložit Clipsan, Mailátor apod., protože ho u mě nikdo nepoužívá.
3. Co vás nejvíce zajímá
Obrovský zájem (oproti minulým rokům) je o vytváření obsahu. Video-marketing nikdo neřeší, což je zvláštní kontrast k tomu, že chtějí všichni čerpat informace z webinářů 🙂
4. Co je pro vás nejužitěčnější
Jednoznačně vedou webináře, ať už si pod tím slovem lidé představují cokoliv.
Kontingenční tabulky = zábava (pro mě)
Dále jsem se samozřejmě zanořil do dat a hledal vazby jednotlivých odpovědí. Narazil jsem na tyto souvislosti, které byly více-či-méně zajímavé:
Koho, jaký obor marketingu zajímá
- Studenty nejvíce zajímá Facebook reklama
- Oproti minulým rokům je velký zájem obecně o obsahový a e-mail marketing: Blogeři, těšte se!
- E-shopy si myslí, že mají dobře nastavené reklamy (což se dost divím, protože někteří majítelé eshopů neznají: Dynamický remarketing, RLSA nebo automatické „vylepšení“ obrázku skrz Mergado)
- Video reklama láká důchodce (bohužel nízký vzorek respondentů 🙂 )
- Affiliate vlastně nikoho moc „netankuje“
Koho, jaký druh materiálů zajímá
- Všichni chtějí webináře a případové studie. Ideální spojení na magnet pro vaše stránky: „Webinář: Případová studie na ….. „
- Zaměstnanci se bojí workshopů (asi příliš práce)
- Podnikatelé moc nechtějí fyzické semináře v učebně (asi mají málo času)
Kdo, jaký e-mailový nástroj používá
- Důchodci a nezaměstnaní nepoužívají většinou nic (zjištěno dlouho-hodinovou analýzou kontingenčních tabulek 🙂 )
- Živnostníci a volnonožci emailový marketing jednoduše nepoužívají
- Studenti milují Mautic
- Zaměstnanci „jedou“ v klasice: Gmail, Seznam, Centrum a podobných službách
Další zajímavosti
- Na všechny emailové nástroje lidem stačí webinář, kromě Activecampaign: To by raději zašli na workshop nebo si vzali soukromou konzultaci (asi náročnější, než ostatní)
Závěr
Děláte také alespoň 1x do roka průzkum na vaši databázi? Překvapilo vás něco v tomto článku? Napište prosím do komentářů níže.
Nice! Díky za průzkum. Obsahový marketing jede 😀
Dobrý den, Adame,
je to tak… můžu za sebe i za mojí manželku říct, že je extrémní zájem v ČR (Česká Roklinka) o kvalitní obsah.
No mě zatím vychází nejlépe Lead pages ( možná i Thrive themes na landing page ) , Active campaign ( Drip možná díky propojení na LeadPages ) , a ConvertPlayer na video obsah. Pokud hledá někdo něco pokročilejšího, u Smart emailingu neskončí. Problém CZ firem a jejich produktů je v tom, že nezvládají růst počtu zákazníků a vylepšování systémů. V konečném důsledku kopírují leadery na trhu.
Dobrý den, Martine,
ještě doplním o webinarjam & everwebinar, který teď dost zkoumám 🙂 Daniel
Omlouvám se za OT, trochu mě ten nadpis tahá za uši a evokuje název filmu Pidi lidi :)) Pokud to nebyl záměr, asi bych použil ti lidé nebo ty lidi. Obsahu to nijak neubírá, díky 🙂
Dobrý den, Maxi. Mě se to takhle líbí. Necháme to tak, jak je 🙂 Daniel
Asi mi tam chybí kolonka integrované řešení i těch mailu. Mám kolem sebe lidi co třeba dodnes používají SQC které například odesílání mailů má v sobě… A takových řešení eshopů co to mají integrované bude hodně.
Dobrý den, Mirku,
ty jsem zařadil do „ostatní“, protože je lidé psali do poznámek. Máte pravdu, že to ale nebylo na zaškrtnutí.. polepším se zase za rok 🙂 Daniel
Mne zaujalo spíš to, co lidé dělat „chtějí“ a co nakonec dělají doopravdy. Je to veliký rozdíl 🙂
I ta evangelizace a těžký osud lidí, kteří se jí věnují.
A zájem o webináře… kolik si toho z nich lidé asi odnesou? Ale jsou levné a stojí méně času. A ukazují, kolik jsou dotyční ochotni investovat do sebe sama…
…a nějak se mi v hlavě rozběhla lavina. Pardon.
Ale děkuji Dane za její nastartování 🙂
Dobrý den, Mergado :),
velice zajímavé téma, ale trochu ho změním na jinou úroveň: Webináře jsou vnímané jako oboustranná komunikace skrz web (webový seminář), který trvá cca 30-60minut a většinou je zadarmo. Díky tomu ho spousta přednášejících podceňuje… zároveň je možné dělat webináře online s „předtočeným“ videem, kdy oboustranná komunikace probíhá pouze na základě online chatu. Zde se dá již vytvořit velice kvalitní materiál a odpovídat na dotazy skrz chat.
V posledních pár dnech se tím dost zabývám a jsou neuvěřitelné možnosti: Jak v získávání leadů (vysoká konverze), tak v prodejích skrz video. Určitě vznikne článek, protože to lidem pomůže 🙂
Rozumím. U mne to bylo dílem aktuálním hnutím mysli. Vzpomněl jsem si, jak vypadají účastníci, když jdou k nám na Michalovo „fyzické“ školení. Ten pocit, když ti lidé cíleně investují den života samo do sebe….
Ale jak říkám, tomu, co píšete, rozumím a souhlasím.
Jasně, rozumím a chápu. Hezký den a díky, že děláte super věci pro eshopy 🙂 Daniel