Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti můžou spojit a dokáže úspěšně vyřídit i stovky klientů za den. Navíc pořád shání kontakty na nové klienty a komunikuje s nimi. Kdo to je? Můžou to být vaše webové stránky.
Popsal jsem výkonného senior super-obchodníka. Stejně jako dobří obchodníci, i on potřebuje pořádně zaučit. Když to zvládne, bude super-obchodník. Návštěvníci, co ho uvidí a budou s ním komunikovat, to okamžitě poznají a konverze návštěvníka na klienta nebude problém 🙂
Jak ho tedy vyškolit a vypiplat, aby dokázal zázraky? Musíte začít u sebe. Je to tak. Pochopit, jak funguje návštěvník na vašich stránkách. Zde je proces, jak by mělo vše fungovat. Vysvětlení je níže…
Návštěvníci se dostanou přes vámi placenou Reklamu na stránky. Zde by jste s nimi měli začít Komunikovat. Buďte otevření všem možným formám komunikace na internetu. Základní komunikační kanál jsou email a facebook. Pořádejte akce, rozdávejte dárky, pořádejte soutěže, vytvářejte webináře nebo semináře. Pokud budete mít co říct, vaše cílová skupina si vás najde. Běžná Konverze nákupu na eshopech je cca 2-3%. Řada eshopů a firemních stránek ale dělá fatální chyby: nestará se o své stávající klienty a nezkoumá data ze Statistik. Zpěné reakce, které musíte analyzovat, vám totiž pomůžou zvyšovat konverzi. Pokud zvýšíte konverzi ze 2% na 4%, tak budete mít jednou tolik větší obrat!
Co má obchodník web dělat
- Sežene kontakt – nejlépe dejte každému novému návštěvníkovi něco zadarmo. Funguje to! Ideální je ebook z vašeho oboru o zajímavých věcech. Další možností je využít klientského bodového programu a rozdávat body. Návštěvník je může při prvním nákupu použít. Dárek zdarma je také důvod nakoupit.
Vyzkoušejte více věcí, analyzujte a pak vyhodnoťte to nejlepší. Důležité je, aby jste získali email. U blogu není k zahození jako bonus přihlášení na facebookovou stránku. - Udržuje stále komunikaci – pokud vám návštěvníci na sebe nechali kontakt, je to super věc! Můžete je oslovit. Necpěte jim hned nabídku produktů, budete mít velké procenta odhlášených. Ideální je spojit zajímavou věc z oboru s prodejní věcí. Např. posílat 3x do týdne nebo 1x týdně zajímavé články a mezi nimi budou nejprodávanější věci. Určitě na něco přijdete. Neuspěchejte to! Když chcete ženskou/chlapa pozvat na rande, nejdete přece hned na věc ne? Hezky polehounku…
- Prodávat – pokud jste již poslali více emailů na klienta, nebojte se přitvrdit. Občas můžete stálým zákazníkům poslat vyloženě prodejní email. Pamatujte na to, že je důležité prodávat. Dobře napsaný prodejní email je super.
- Pořád se učit – z Google Analytics toho můžete vyčíst opravdu hodně. Tento nástroj zdarma by neměl chybět u žádné stránky. Více ve článku ZDE: Návod pro eshopy, jak za 5 minut nastavit Google Analytics
- Používat vychytávky v reklamě – používejte remarketing, nebojte se cílit na překlepy a používejte long tail (dlouhý chvost). Buďte kreativní a vše změřte.
- Psát texty – pište originální texty na svůj blog. Nepřebírejte texty od dodavatelů na svůj eshop. Víte kolik podobných eshopů takhle rychle vyrostlo? Pište texty pro lidi a zapomeňte na nějaké SEO. Je dobré mít analýzu klíčových slov, ale nebuďte svázaní při psaní textů! O analýze klíčových slov budu psát v dalších článcích na tomto blogu.
Jak to má nastavený špatný obchod
Na závěr ukážu, jak to má nastavený web, který se snaží získávat nové a nové klienty a o ty co nakoupili se nestará. Nemá asi na ně čas. Vidíte, jak jsou ty procesy nebarevné? Není nikde zpětná reakce…hrůza, děs.