SMS automaticky a s oslovením klienta

Daniel Nytra

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty emaily, ale pouze telefonní čísla. Je nutné automatizovat upozorňující zprávy o pravidelném servisu: Tzn. Každý člověk dostane v ten správný den zprávu o tom, že by si měl domluvit servis svého komínu.

smska emailem v SMS automaticky a s oslovením klienta

Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!

Tento článek je o možnostech propojení nástrojů: SMS brány a Activecampaign.com. Výsledkem je zasílání personalizovaných SMSek (červené části SMSky se mění podle člověka, kterému se SMSka doručí). Toto je návrh na SMSku:

„Dobrý den p. Nováku, je čas na pravidelný servis vašeho komínu! Částka bude stejná jako minulý rok: 890,- Kč s DPH. Prosím, zavolejte nám pro dohodnutí termínu. Díky moc. Michal Pechlát – www.kominy-pechlat.cz“.

SMS brána – příprava

Vybral jsem SMS bránu, kterou mám vyzkoušenou na jiných projektech, ale bude to fungovat i na jiném podobném systému. Podmínky odeslání:

  • Tvar „emailu“, kam se zpráva pošle: [cislo]@sms.smsbrana.cz
  • Předmět emailu: Text sms
  • Musíte si povolit email(y), z kterých je možné přijímat v administraci sms brány (např. sms@kominy-pechlat.cz). Jedná se o zabezpečení:
    Smsbrana: Nastavení zabezpečení

    • Text zprávy: Heslo, které si zadáte do sms brány
    • Omezení na odeslání SMSek (denní a měsíční)
  • Nastavíte si telefon, který se podstrčí při odesílání (jako, že se poslala smska z něj). Lidé tak budou rovnou volat na číslo, z kterého SMSka přišla!
    Smsbrana: Autorizace mobilu nebo pevné linky

…tento nástroj je nastavený, jdeme na druhý.

Activecampaign.com – příprava

Stejně jako u sms brány, můžete i zde používat jakýkoliv jiný emailový systém (Mailchimp, smartemaling apod.). Důležité je, aby uměl:

  • vkládat políčka do předmětu emailu (personalizovat předmět emailu)
  • kampaně na základě data (např. 15.4.2016)
  • rozhodovat se, pokud některé políčko chybí (oslovení, částka apod.)

Zde je potřeba importovat seznam lidí a napojit jej pro zjištění vokativu (oslovení) na moji aplikaci zdarma ChytryStart.cz.

Budete mít importované kontakty, které budou vypadat takto:

  • Jméno: „Petr
  • Příjmení: „Novák
  • Email: „775634567@sms.smsbrana.cz
  • Oslovení příjmením: „Nováku“ (nové políčko)
  • Oslovení – pohlaví: „p.“ (nové políčko)
  • Částka k servisu: „890,- Kč(nové políčko)

…bude to pak vypadat nějak takto:

Activecampaign: Nastavení nových políček

Activecampaign – nastavení kampaní

Kampaně budou zatím dvě: První lidem, u kterých víme částku na servis a druhá lidem u kterých tuto částku nevíme.

  1. Vytvoříme první novou kampaň pro všechny, kteří mají u sebe napsanou částku na servis: Activecampaign: Nová
  2. Vybereme segment: „Mají vloženou u sebe částku“:
    Activecampaign: Segmentace
    a vybereme, co potřebujeme:
    Activecampaign: Segmentace 2
  3. Vybereme textovou šablonu:
    Activecampaign: Textová šablona
  4. Napíšeme text do předmětu (jde kdykoliv změnit později), jen vložíme políčka, která jsme si připravili: Oslovení – pohlaví: %CH_TITLE%, oslovení příjmením: %CH_LNAME_V% a částku pro servis: %STKA_SERVISU%:
    Activecampaign: Předmět
    Activecampaign: Předmět
  5. Vložíme heslo do těla emailu:
    Activecampaign: Heslo od SMSbrany
  6. Otestujeme v posledním kroku na email:
    Activecampaign: Test emailu
  7. ..a přišlo v pořádku na email:
    Activecamapign: Test SMS
  8. potom smsku:
    Activecampaign: Posílání smsek
  9. Vše dorazilo v pořádku:
    SMSka s personalizací

…to je vše 🙂 Stačí pak jen založit ještě jednu kampaň se segmentem lidí, kde jejich políčko s cenou neobsahuje slovo: „Kč“ a dle toho pozměnit text.

Tím to nekončí

Vidíte ty možnosti, pokud budete mít podobné zprávy?

  • provázání přístroje s activecampaign (je možné se prokliknout přímo v mobilu)
  • posílání gratulací a dalších neprodejních smsek
  • kontaktování na základě pohybu člověka na vašich stránkách (skrz mobil) – toto zvládne activecampaign levou zadní 🙂

..a nesporné výhody:

  • můžete kdykoliv odejít od smsbrana.cz
  • můžete kdykoliv odejít od activecampaign.com
  • neprogramovalo se! Tzn. může se to rozjet během 1 dne bez schvalování projektové dokumentace pro programátory 🙂

Závěr

…a co vy? Používáte smsky s oslovením? Používáte activecampaign.com na rozesílání smsek nebo opravdu cvakáte texty do mobilu? Napište mi to do komentářů níže:

10 komentářů u „SMS automaticky a s oslovením klienta“

  1. Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!

    Vážený Danieli, jako vždy klobouk dolů před Vaší skromností, to nenapadlo NÁS, ale VÁS 😉

    opět jen další cihla ve Vašem mrakodrapu důvěry, lidskosti a profesionality! Díky za to, že jsem Vás potkal.

    Odpovědět
    • Dobrý den Michale,
      úplně se červenám 🙂 Děkuji moc a velice si vážím toho, že pro vás můžu pracovat a zároveň s vámi u kafe „normálně“ pokecat 🙂

      Odpovědět
  2. Dobrý den,

    nevěděl byste o nějakém řešení, jak posílat meěíčně tisíce-desetitisíce vyžádaných sms, ale aby to nezruinovalo rozpočet. Při ceně 0,5Kč+ je to pořád drahé řešení.

    Děkuji

    Odpovědět
    • Dobry den Tomasi, nekdo ma nastavenou vlastni simku (tzv. SIM hosting) s neomezenym tarifem u spolecnosti, ktere sms brany provozuji… muzete to zkusit se s nimi domluvit.

      … a ja pripravuji vychytavku s activecampaign, protoze je samozrejme moznost mit u uctu jak email, tak telefon 🙂

      Odpovědět
  3. Dekuji za odpoved.

    Bohuzel operatori blokuji jakykoliv pokus o strojove odesilani na neomezenych sms, takze je to docela problem.

    Odpovědět
    • Nevím, jak to Tomáši myslíte? Občas posílám přes smsbranu pro jednoho klienta stovky smsek jeho registrovaným klientům a bez problémů vše projde… Co ta personalizace, nepomohlo by to? Takto by nebyly SMSky stejné…

      Odpovědět
  4. Zdravím, mohu se zeptat přes jakého operátora posíláte? My potřebujeme posílat v řádu tisíců a spíše desetitisíců a to už je pak problém.
    Personalizace nepomůže, to máme odzkkoušené. Kdo to hlídá je Vodafone. Tzv. neomezený tarif není neomezený, ani žádný nepsaný limit. A bude hůř, všichni operátoři to zatím neřešili, ale situace se mění.

    Díky

    Odpovědět
    • Dobrý den Tomáši,
      posílá se to přes smsbranu (jak je v článku napsané).. tzn. přes žádného operátora. Navíc, pokud by se to rozesílalo dynamicky v závislosti na datumu, tak je to pád smsek za týden, takže nevidím žádný problém.

      Odpovědět

Napsat komentář