Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty emaily, ale pouze telefonní čísla. Je nutné automatizovat upozorňující zprávy o pravidelném servisu: Tzn. Každý člověk dostane v ten správný den zprávu o tom, že by si měl domluvit servis svého komínu.
Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!
Tento článek je o možnostech propojení nástrojů: SMS brány a Activecampaign.com. Výsledkem je zasílání personalizovaných SMSek (červené části SMSky se mění podle člověka, kterému se SMSka doručí). Toto je návrh na SMSku:
„Dobrý den p. Nováku, je čas na pravidelný servis vašeho komínu! Částka bude stejná jako minulý rok: 890,- Kč s DPH. Prosím, zavolejte nám pro dohodnutí termínu. Díky moc. Michal Pechlát – www.kominy-pechlat.cz“.
Obsah článku
SMS brána – příprava
Vybral jsem SMS bránu, kterou mám vyzkoušenou na jiných projektech, ale bude to fungovat i na jiném podobném systému. Podmínky odeslání:
- Tvar „emailu“, kam se zpráva pošle: [cislo]@sms.smsbrana.cz
- Předmět emailu: Text sms
- Musíte si povolit email(y), z kterých je možné přijímat v administraci sms brány (např. sms@kominy-pechlat.cz). Jedná se o zabezpečení:
- Text zprávy: Heslo, které si zadáte do sms brány
- Omezení na odeslání SMSek (denní a měsíční)
- Nastavíte si telefon, který se podstrčí při odesílání (jako, že se poslala smska z něj). Lidé tak budou rovnou volat na číslo, z kterého SMSka přišla!
…tento nástroj je nastavený, jdeme na druhý.
Activecampaign.com – příprava
Stejně jako u sms brány, můžete i zde používat jakýkoliv jiný emailový systém (Mailchimp, smartemaling apod.). Důležité je, aby uměl:
- vkládat políčka do předmětu emailu (personalizovat předmět emailu)
- kampaně na základě data (např. 15.4.2016)
- rozhodovat se, pokud některé políčko chybí (oslovení, částka apod.)
Zde je potřeba importovat seznam lidí a napojit jej pro zjištění vokativu (oslovení) na moji aplikaci zdarma ChytryStart.cz.
Budete mít importované kontakty, které budou vypadat takto:
- Jméno: „Petr„
- Příjmení: „Novák„
- Email: „775634567@sms.smsbrana.cz„
- Oslovení příjmením: „Nováku“ (nové políčko)
- Oslovení – pohlaví: „p.“ (nové políčko)
- Částka k servisu: „890,- Kč“ (nové políčko)
…bude to pak vypadat nějak takto:
Activecampaign – nastavení kampaní
Kampaně budou zatím dvě: První lidem, u kterých víme částku na servis a druhá lidem u kterých tuto částku nevíme.
- Vytvoříme první novou kampaň pro všechny, kteří mají u sebe napsanou částku na servis:
- Vybereme segment: „Mají vloženou u sebe částku“:
a vybereme, co potřebujeme:
- Vybereme textovou šablonu:
- Napíšeme text do předmětu (jde kdykoliv změnit později), jen vložíme políčka, která jsme si připravili: Oslovení – pohlaví: %CH_TITLE%, oslovení příjmením: %CH_LNAME_V% a částku pro servis: %STKA_SERVISU%:
- Vložíme heslo do těla emailu:
- Otestujeme v posledním kroku na email:
- ..a přišlo v pořádku na email:
- potom smsku:
- Vše dorazilo v pořádku:
…to je vše 🙂 Stačí pak jen založit ještě jednu kampaň se segmentem lidí, kde jejich políčko s cenou neobsahuje slovo: „Kč“ a dle toho pozměnit text.
Tím to nekončí
Vidíte ty možnosti, pokud budete mít podobné zprávy?
- provázání přístroje s activecampaign (je možné se prokliknout přímo v mobilu)
- posílání gratulací a dalších neprodejních smsek
- kontaktování na základě pohybu člověka na vašich stránkách (skrz mobil) – toto zvládne activecampaign levou zadní 🙂
..a nesporné výhody:
- můžete kdykoliv odejít od smsbrana.cz
- můžete kdykoliv odejít od activecampaign.com
- neprogramovalo se! Tzn. může se to rozjet během 1 dne bez schvalování projektové dokumentace pro programátory 🙂
Závěr
…a co vy? Používáte smsky s oslovením? Používáte activecampaign.com na rozesílání smsek nebo opravdu cvakáte texty do mobilu? Napište mi to do komentářů níže:
Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!
Vážený Danieli, jako vždy klobouk dolů před Vaší skromností, to nenapadlo NÁS, ale VÁS 😉
opět jen další cihla ve Vašem mrakodrapu důvěry, lidskosti a profesionality! Díky za to, že jsem Vás potkal.
Dobrý den Michale,
úplně se červenám 🙂 Děkuji moc a velice si vážím toho, že pro vás můžu pracovat a zároveň s vámi u kafe „normálně“ pokecat 🙂
Dobrý den,
nevěděl byste o nějakém řešení, jak posílat meěíčně tisíce-desetitisíce vyžádaných sms, ale aby to nezruinovalo rozpočet. Při ceně 0,5Kč+ je to pořád drahé řešení.
Děkuji
Dobry den Tomasi, nekdo ma nastavenou vlastni simku (tzv. SIM hosting) s neomezenym tarifem u spolecnosti, ktere sms brany provozuji… muzete to zkusit se s nimi domluvit.
… a ja pripravuji vychytavku s activecampaign, protoze je samozrejme moznost mit u uctu jak email, tak telefon 🙂
Dekuji za odpoved.
Bohuzel operatori blokuji jakykoliv pokus o strojove odesilani na neomezenych sms, takze je to docela problem.
Nevím, jak to Tomáši myslíte? Občas posílám přes smsbranu pro jednoho klienta stovky smsek jeho registrovaným klientům a bez problémů vše projde… Co ta personalizace, nepomohlo by to? Takto by nebyly SMSky stejné…
Díky za skvělý článek a ochotu podělit se o tento skvělý nápad.
Dobrý den Ivono, není zač a já děkuji za komentář 🙂
Zdravím, mohu se zeptat přes jakého operátora posíláte? My potřebujeme posílat v řádu tisíců a spíše desetitisíců a to už je pak problém.
Personalizace nepomůže, to máme odzkkoušené. Kdo to hlídá je Vodafone. Tzv. neomezený tarif není neomezený, ani žádný nepsaný limit. A bude hůř, všichni operátoři to zatím neřešili, ale situace se mění.
Díky
Dobrý den Tomáši,
posílá se to přes smsbranu (jak je v článku napsané).. tzn. přes žádného operátora. Navíc, pokud by se to rozesílalo dynamicky v závislosti na datumu, tak je to pád smsek za týden, takže nevidím žádný problém.