Update 11.7.2022: Pokud chcete nastavovat Google Analytics 4, přečtěte si tento článek: Nastavení Google Analytics 4.
________________________
Pokud máte na internetu stránky, měli by jste je měřit. Samozřejmě je to jednoduché, když máte marketingové oddělení které dodává grafy a vy se radíte s regimentem odborníků. Co ale začínající podnikatel? Musí rozumět a dělat tolik věcí: balit balíky, chodit na poštu, dělat stránky, zůstat v krámě do půlnoci a do toho ještě měřit reklamu? Připravil jsem postup, jak to udělat za 5 minut. Rychle, jednoduše a s vychytávkami 🙂 .
Obsah článku
Proč to dělat?
Google Analytics je velmi silný nástroj poskytovaný zdarma. Používá se pro analýzu návštěvnosti stránek. Pro eshopy je to navíc ideální nástroj pro měření tzv. konverzí nákupu a hodnot objednávek. Zjistíte z něj, že z webu např. Firmy.cz přišlo 100 lidí za měsíc. Objednávku udělalo 6 z nich v hodnotě 2.680,- Kč. Vzhledem k tomu, že víte vaší čistou marži a náklady na reklamu Firmy.cz, můžete jednoznačně říct: Ano, reklama se mi vyplatila a přidám tam peníze nebo Ne, už to k nim dávat nebudu.
Než začne návod
V dalších článcích probereme: jak se vyznat v Gogole Analytics pro eshopy i blogy, remarketing, nastavení PPC kampaní pro Sklik i Google Adwords, propojení na Google Merchants a Google Webmaster Tools. Hlavně to ale bude rychlé a efektivní… žádné camrání 🙂
1. Vytvoření účtu přes Gmail
Pokud máte už založený účet na gmailu, jděte na krok 2: Přihlášení do Google Analytics. Gmail je výborný nástroj nejen na poštu, ale i kvůli sdíleným dokumentům a kalendáře. Všem doporučuji používat.
2. Přihlášení do Google Analytics
Zadejte si adresu http://www.google.com/analytics do vašeho prohlížeče.
3. Založení účtu pro měření Google Analytics
4. Nastavení účtu Google Analytics
5. Získání kódu pro měření
Zelené šipky jsou jen pro ty, kterým nestačí kód ve tvaru UA-XXXXXXX-X.
6. Zobrazení statistik