Vliv firemní kultury na úspěch společnosti
Firemní kultura doslova znamená způsob, jak se lidé ve firmě chovají. Firemní kultura vyplývá z hodnot a přesvědčení, se kterými se lidé ve firmě shodují. Řídí to, jak jsou organizovány a fungují interní interakce a vztahy mezi pracovníky. Pro úspěch firmy je důležité, aby byla firemní kultura jasně definovaná a trvale sledovaná.
Klíčové charakteristiky firemní kultury
Firemní kultura se vyznačuje následujícími vlastnostmi:
- Schopnost zlepšovat komunikaci uvnitř firmy
- Umožňuje vytvořit budování důvěry mezi pracovníky
- Vytváří mezilidský vztah na pracovišti
- Vyžaduje oboustrannou vstřícnost a respekt mezi pracovníky
- Zvyšuje motivaci pro pracovníky a pracovníkům poskytuje stabilitu
Příklady firemních kultury
Každá firma má odlišnou firemní kulturu, založenou na svých vlastních hodnotách, přesvědčení a principu.
- Google – jeho firemní kultura se vyznačuje vysoce kreativními pracovními prostředími s nekonečnými možnostmi se učit a zlepšovat.
Každý měsíc zúčastňují se společných jízd, aby vylepšili práci týmu. - Apple – jeho kultura byla založena na revolučním designu a vysoké kvalitě produktů.
Pracovníci Apple jsou vášniví oni odpovědní a pečliví při vyřizování a splnění úkolů.
Firemní kultura má unikátní schopnost motivovat hlouček osob, aby dosáhly svých společných cílů. Musí být jasně definovaná a v současné době i flexibilní, protože se stal jedním z hlavních nástrojů pro dosažení úspěchu.