Co je outbound marketing?
Outbound marketing se obecně definuje jako škála proaktivních marketinkových aktivit, které se zaměřují na získávání nových zákazníků prostřednictvím předem směřovaných zpráv a reklamy. Nejčastěji používanou formou tohoto marketigu jsou reklamy ve veřejnoprávním a tiskových médiích, včetně televizních, rozhlasových, tištěných a online reklam.
Jak funguje outbound marketink?
Cílem outbound marketingu je oslovit potenciální zákazníky prostřednictvím silných a cílených reklamních kampaní. Reklamy se mohou šířit v podobě bannerů na webových stránkách, reklam a textových zpráv ve zprávách. Tyto reklamy následně mohou vyústit v více konverzí, jako například vyplnění formulářů pro získání zpětné vazby, registrací pro metodu placení nebo odeslání e-mailu.
Příklady outbound marketingu
Outbound marketing může být vyvíjen jako:
- Reklama na billboardu
- Reklama v televizi
- Tisková reklama
- Šíření letáků
- Vysílání reklamních zpráv
- Vysílání e-mailových reklam
Outbound marketing je také velmi užitečný pro budování věrnosti značky a komunikaci se stávajícími zákazníky, protože je to jedna z nejúčinnějších metod pro získání stoupajícího obratu.
Závěr
Outbound marketink je naprosto nepostradatelným nástrojem pro všechny poskytovatele služeb. Přesně cílené reklamy a zprávy přitahují pozornost zákazníků, motivují je k nákupu produktu nebo služby a posílají jim dopředu informovanou zprávu o tom, co mohou očekávat.