CPM (Cost Per Mille)


Co je to CPM?

CPM, což je zkratka pro náklad na tisíc, je klíčovým měřítkem pro předplatné v reklamním průmyslu. Tento typ reklamy se nazývá též nákupem mediálního prostoru. Reklama CPM je účetní jednotka, která říká, kolik zaplatíte za tisíc zobrazení reklamy spotřebiteli. Na rozdíl od výdělku z akcí (CPA) místo za každou akci se platí za každou tisíc zobrazení.

Jak funguje reklama CPM

Nákup reklamy CPM je v podstatě jednoduchý proces. Reklamní jednotky definují, kolik je cena tisíc zobrazení reklamy. Reklamník poté určí, jaké jsou následující:

  • Kolik zákazníků dosáhne reklama.
  • Cílová skupina.
  • Kde se bude reklama prezentovat (v různých webových stránkách, v různých sítích a médiích).

Reklamníka kontaktuje průvodce, který mu poskytuje ceník CPM. Průvodce pomáhá reklamníkovi definovat cílové publikum a výchozí pozice. Průvodce přidělí váš reklamní rozpočet na nejefektivnější způsob expozice.

Příklady reklamy CPM

Existují dvě hlavní kategorie reklamy CPM. První skupinou jsou reklamy zobrazené online nebo offline ve veřejných médiích, jako jsou billboardy, tisky nebo webové stránky. Druhou skupinou jsou reklamy, které se objevují v jiných médiích, například v rádiu nebo televizi. Reklamy CPM lze též hledat na sociálních médiích a mobilních aplikacích.

Tady je několik příkladů reklamy CPM:

  • Online reklama: Bannerové reklamy, které se zobrazují na webových stránkách.
  • Offline reklama: Lístky v médiích, reklama na billboardu a reklama v časopisech.
  • Média a reklamy: Reklamy a spoty v televizi a rádiu.
  • Reklamy na sociálních médiích: Reklamní příspěvky na Twitteru, Instagramu, Facebooku, LinkedInu apod.
  • Mobilní reklama: Reklamy, které se zobrazují na mobilních zařízeních.

Díky reklamám CPM mohou reklamníci zobrazovat reklamy na různých médiích a vyhledávat cílovou skupinu. To jim může zajistit nejefektivnější umístění reklamní kampaně.

Více informací o reklamě CPM se dozvíte na Wikipedia.