Co je to Mediaplán?
Mediaplán je nástroj, který umožňuje zaznamenávat, plánovat a sledovat všechny typy mediálního vystupu v jednom místě. Je to webový nástroj, který může integrovat všechny oblasti marketingu, včetně PR, inzerce a reklamy na média, online i offline. Mediaplan pomáhá podnikům udržovat svůj mediální výstup jasný a účinný.
Jak funguje mediaplán?
Mediaplán funguje tím, že shromažďuje informace o marketingu, které obchodníci budou potřebovat pro úspěšné pořádání kampaní. Data zahrnují vysílání reklamních relací, informace o platebních programatech a více. Infografika o průběhu kampaní může poskytnout detailní pohled na to, jak se v průběhu času mění mediální publikum. Nástroje Mediaplánu někdy mohou také pomoci marketérům provádět publikum, sestavovat demografické profily cílových skupin a porovnávat data různými způsoby.
Funkce Mediaplánu
- Umožňuje posoudit účinnost mediálního vystoupení
- Umožňuje sestavit časovou osu pro každou kampaň
- Umožňuje integrovat mediální vystoupení do marketingu
- Umožňuje analýzu účinků televizních, rozhlasových, online mediálních a venkovních reklam
- Umožňuje porovnávat výdaje na reklamu s výsledky
- Umožňuje sledovat vývoj cen médií
- Umožňuje porovnávat efektivitu jednotlivých médií
Mediaplán v současnosti pomáhá marketérům pořádat robustní kampaně, které jsou efektivní, účinné a konzistentní s jejich potřebami a cíli. Nástroj je dokonce v současné době používán v veřejném sektoru a ve státních organizacích. Pro uživatele jsou k dispozici různé funkce a metody, které lze vybrat při plánování médií a kampaně, a to vše ve snaze dosáhnout zisku z produktu.
Více informací o médiích a Mediaplanu, lze nalézt na Wikipedii.