UTM


Co je UTM?

UTM (označení pro Universal Tracking Module) je systém určený pro řízení návštěvnosti webových stránek. Jeho hlavním úkolem je umožnit majiteli webu sledovat zdroje návštěvníků, metody, které používají, když se dostanou na váš web.

Jak UTM funguje?

UTM je nejednodušší v Google Anaytics úrovni sledování. Část URL adresy webové stránky může být rozdělena do různých defaultních parametrů s doplněními informacemi. Tyto tagy mohou být vloženy do SEO analýzy a kampaně. Když používáte kampaně, můžete je tagovat s UTM, aby se získaly důležité informace, jako je název kampaně, použité médium a také cílová stránka.

UTM tagy jsou užitečné i v propojení sociálních médií a Google Analytics. Když kampaň umožňuje odkaz na webovou stránku s UTM tagem, bude Google Analytics schopný uložit data o tom, jaká jsou výsledky sociální kampaně.

Jeho příklady

UMT se mohou používat pro několik různých typů kampaní, mezi něž patří:

  • SEO – stejný UTM tag může být použit k deklarování dat kampaně a jejího vlivu na organické výsledky vyhledávání.
  • Re-targeting – jedinečný UTM tag lze použít k odlišení kampaně cílené na re-targeting od ostatních placených kampaní.
  • SMS zprávy – UTM tagy mohou být také použity pro sledování návštěvnosti kampaní založených na SMS.
  • Facebook reklamy – UTM parametry mohou také dokázat úspěch Facebookového reklamního článku.
  • E-maily – lze je použít k účelu sledovat, kolik uživatelů otevřelo specifický e-mail.

Tyto informace pomáhají majitelům webových stránek lépe vyhodnocovat data a dosáhnout ještě lepších výsledků pro jejich online marketingové kampaně.

Závěr

UTM je skvělým nástrojem pro vyhodnocování dat, které umožňují vědět, z kterých zdrojů přicházejí uživatelé, kteří navštěvují vaše webové stránky. Je to jednoduchý, efektivní a výkonný způsob, jak sledovat a sledovat kampaně.

Wikipedia: UTM (spojení)