Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro „SEO odborníky“ šířící spam po webu formou zpětných odkazů. Co teď? Co dělat? Jde vlastně pořád o to samé: buďte už konečně originální a přinášejte důležité informace.
Co dělat?
- Vytvářejte zajímavý textový obsah u sebe na webu i na oborových webech
- Pokud máte eshop, vyplňte popisky ke kategoriím. Projděte názvy kategorií, jsou opravdu správně nazvané? Nehledají lidi něco jiného?
- Důležitá je analýza o tom, co lidé ve vašem oboru hledají a jaká používají klíčová slova. Jestli ji máte, tak si ji pořádně přečtěte, pochopte ji a …. spalte! Ano, zahoďte ji, snězte, prostě ji pak nechte být. Mějte ji někde vzadu v mozku, když začnete psát článek. Píšete pro lidi a ne pro roboty! Pokud chcete použít klíčová slova, používejte je přirozeně: skloňujte, časujte, používejte synonyma.
- Najděte blogery nebo stránky z vašeho oboru a oslovte majitele s možností publikování článku ZADARMO…ehm, vlastně ne zadarmo, jen s takovou drobností: odkazem na váš web. Odkaz by neměl odkazovat na úvodní stránku, ale např. na kategorii, články na vašem webu nebo blogu, konkrétní produkt apod. Úplně stačí 2-3 odkazy v článku.
- Dávejte do článků odkazy i na jiné stránky, nejlépe vysoce hodnocené např. Wikipedii.
- Pokud něco prodáváte, najměte si armádu obchodníků: provizní/affiliátní systém prodeje přes webmastery (najdete je např. na Webtrhu.cz). Zabijete tak 2 mouchy jednou ranou:- 1. moucha: prodej s provizí z jiných stránek přes odkaz nebo banner- 2. moucha: odkaz u reklamního banneru je odkazem na vaše stránky
- Pokud se nechte učit psát text, tak si někoho zaplaťte. Je spousta šikovných copywriterů. Nedoporučuji použít Webtrh, mám velmi špatné zkušenosti s odevzdanými levnými texty. Jak tedy najít schopného copywritera?
- NaVolneNoze.cz / Copywriting – pořádně si prohlédněte doporučení
- maminy na mateřské – ideální copywriter pro ženské/módní/maminovské/facebookovské odvětví
- oslovte blogera, který píše ve vašem odvětví
Co rozhodně nedělat
Přikládám jako bonus praktiky, které vedou do pekel… peklo je opravdu nízko: jsou to pozice až někde dole, kam opravdu nikdo nechodí:
- Kupování/výměna odkazů v patičce- přežitek, je to out
- Vytváření automatických článků (nejlépe 100 denně)- spam, lidé se nezdrží na stránce
- Odkazování za každou cenu na úvodní stránku- musíte mít rozmístěné interní i externí odkazy pravidelně
- Vytváření obsahu, když musíte- je vidět a cítit nucené psaní
- Objednat si práci od copywritera, který se ohání slovním spojení „rozteč klíčových slov“- hrůza, nejlépe někoho, kdo na slovo SEO řekně „Kdo?“
Až bude článek napsaný a publikovaný, dejte o něm vědět. Existuje spousta možností: Facebook, Google+, firemní newsletter, diskuse a možná bude mít virální efekt jako toto video… nikdy nevíte 🙂