Srovnání e-mailových nástrojů

Stejně jako v našem Klubu digitálního podnikání nemáme rádi omáčku okolo, tak i tady rovnou k věci.

Shrnutí na začátek

Každý nástroj má vždy své kouzlo pro toho, kdo jej používá. Někomu vyhovuje, když ho opice z Mailchimpu pochválí při odeslání kampaně a někdo miluje automatizace a možnosti procházení technkálií.

Dle našeho názoru není čistý výherce, ale výběr nástroje vždy souvisí s lidmi, kteří budou nástroj používat + nároky na funkce + vlastní druh podnikání.

Zde je doporučení, které je u našich klientů nejčastější:

  • neumíte anglicky a jste začátečníci? Doporučuji Ecomail.
  • umíte anglicky a jste začátečníci? Doporučuji MailerLite. Jednoznačně.
  • umíte anglicky a jste pokročilí? Doporučuji Activecampaign.
  • máte e-shop? Doporučujeme náš nástroj DreamROI.com (není součástí srovnání, protože se úplně vymyká srovnáním) - personalizace obsahu, predikce rozesílky a automatizace.


A/B testování

Automatizace

Detail kontaktu

Editor e-mailů

Import kontaktů

Oslovení

-

-

-

+

+

-

Prostředí

Práce se seznamy

Reporty

Tvorba formulářů

Tvorba landing page

-

Tvorba stránek

-

Zákaznická podpora

Šablony

Stručný popis jednotlivých nástrojů


Activecampaign

Activecampaign je všestranný nástroj pro každého, kdo je ochotný věnovat čas učení a růstu. Jedná se o poměrně komplexní nástroj, který má celou řadu funkcí. ZAbere delší dobu, než se s tímto nástrojem naučíte zacházet. Do jisté míry je zaměřený na komplexní automatizace, které můžete napojit i na jednotlivé zakázky (tzv. DEAL). Také je zde celá řada funkcí pro B2B sektor.

Můžete věřit tomu, že s růstem vaší firmy vás Activecampaign nezačne omezovat. Při učení je lepší, když už máte alespoň nějaké zkušenosti s jinými nástroji. Proto je nástroj vhodný pro středně pokročilé, kteří mohou využít program Activecampaign LITE (od $9/měsíc) a pro profesionály, pro které jsou vhodnější programy PLUS a PROFESIONAL (od $49/měsíc).

Naopak tento nástroj není vhodný pro začátečníky, kteří by se v nepřeberném množství funkcí mohli ztratit. Správce tohoto nástroje by měl mít alespoň základní technické dovednosti. 

... více v článku o Activecampaign ZDE.


MailChimp

MailChimp je navzdory svým neduhům nejrozšířenějším e-mailovým nástrojem na světě. Jedná se o přehledný nástroj, ve kterém se velmi snadno pracuje. S nástrojem se dá velmi rychle naučit a nemusíte mu pro jeho pochopení věnovat zas tolik času.

Bohužel se jedná o jeden z těch nástrojů, kde cena roste. Na určitém počtu kontaktů se jeho cena začne dorovnávat dokonce i Activecampaign, který je ze srovnávaných nástrojů tím dražším. Narozdíl od MailChimpu však disponuje celou řadou dalších funkcí, za které se vyplatí připlatit. 

Jeho výhodou snad může být verze zdarma, u které můžete mít databázi až 2000 kontaktů. Verze zdarma je však osekaná a může sloužit k manuálnímu rozesílání e-mailů pro netechnické uživatele. Mnohem lepší verzí zdarma disponuje MailerLite, i přestože zde lze mít pouze až 1000 kontaktů.

... více v článku o Mailchimpu ZDE.


MailerLite

MailerLite má skvělou verzi zdarma do 1000 kontaktů, která má skoro všechny funkce stejné jako verze placená. Navíc se jedná o velmi jednoduchý a přehledný nástroj se skvělou doručitelností. Prostředí je velmi intuitivní a s editory se pracuje velmi snadno. Z porovnávaných nástrojů se jedná o ty nejlepší editory s největším množstvím bloků. Máte tu dostatečně široké pole možností, a i když přejdete na placenou verzi, tak se jedná o velmi levný nástroj, kde neroste cena neúměrně. Ze srovnávaných nástrojů vás vyjde nejlevněji.

Jedná se prakticky o takový protipól Activecampaign: Velmi snadno a rychle se s ním naučíte pracovat a je vhodný pro začátečníky a netechnické lidi. Na druhou stranu nemáte tolik možností a funkcí jako v Activecampaign. Pokud ale srovnáme jeho funkce s MailChimpem, tak v ničem nezaostává a v některých ohledech je dokonce lepší. Může se jednat například o editory, přehlednost, doručitelnost nebo o práci s kontakty. Automatizace je i ve FREE plánu a formuláře tu vytvoříte mnohem jednodušeji.

MailerLite je tedy pro začátečníky s malou i větší databázi v jednotkách tisíc kontaktů. Pak už vás množství jeho funkcí může začít omezovat. 

... více o MailerLite najdete ZDE.


Ecomail

Český nástroj, který na první pohled vypadá velmi sympaticky. Struktura je však místy nekonzistentní. Se seznamy se zde pracuje trochu jiným způsobem než u ostatních nástrojů. Jeho silnou stránkou pro vás mohou být dynamické bloky, že je v češtině a s podporou se vám bude snadno komunikovat.

Nedostatkem je, že zde nemůžete vytvářet landing page a tvorba formulářů je při nejmenším kostrbatá. Pokud však hledáte nástroj v češtině a Activecampaign je pro vás moc komplikovaný a drahý, stojí Ecomail za zvážení. Pro e-shopy je pak ideální tarif Marketer+. Do budoucna se dá také počítat s přidáváním dalších funkcí a nástroj je svým způsobem uzpůsobený pro český trh.

... více najdete ZDE.


SmartEmailing

Jeden z nejpopulárnějších nástrojů u nás. Můžete zde najít automatizaci, rozesílku e-mailů atd. Nástroj je poměrně jednoduchý na pochopení, ale úkony jsou zbytečně zdlouhavé a složité v jejich formě. Tedy víte, co jak udělat, ale exekuce je zbytečně složitá.

Jeho cena je vyšší než u Ecomailu a funkce tu jsou v podstatě podobné. I přestože tu jsou některé funkce navíc, pracuje se s nimi neobratně oproti konkurenci.  

... více najdete o Smartemailingu ZDE.


GetResponse

All-in-one nástroj, který se množstvím funkcí z těchto nástrojů nevyrovná snad jen Activecampaign. Obsahuje i některé funkce, které v Activecampaign nenaleznete. Práce v něm je snadná, vše je přehledné a poměrně jednoduché. Cena navíc není tak vysoká vzhledem k tomu, co vše zde naleznete. Navíc zde můžete využít plán zdarma, kde můžete mít až 500 kontatktů.

Co drží GetResponse zpátky je jeho doručitelnost, která patří k těm horším (test doručitelnosti).  

.. více o Get Response najdete ZDE.