Power Editor ve facebooku je mocný nástroj pro přehledné sledování reklam. Používají ho profíci. Pouze v Power Editoru najdete vychytávku v podobě vytvoření nového okruhu uživatelů, na který můžete cílit reklamu. Jeho název je „Podobný okruh uživatelů„.
Podobný okruh uživatelů (LOOKaLIKE)
Pokud jste poctivě budovali základnu fanoušků (nechci teď probírat, že se od ledna 2014 facebooku chová dost invazivně), je to dobře. Dnes přišel čas to zúročit 🙂 Díky vychytávce: „Podobný okruh uživatelů“ (v překladu Lookalike), vám facebook vytipuje podobné lidi, které můžete reklamou oslovit. Kromě podobných uživatelů stránky (zde v návodu), lze Lookalike vytvořit i podle lidí kteří např. u vás nakoupili nebo kteří používají vaši mobilní aplikaci. Vidíte tu sílu cílení?
Pozn.: Nedoporučuji v žádném případě nákupy fanoušků. Pokud jste to na začátku udělali, aby stránka někoho měla, už se jich nezbavíte. Můžete se je pokusit smazat ručně. Bohužel jste udělali blbost a tento postup „Lookalike“ by byla zbytečná ztráta peněz a času.
Návod na „Lookalike“ okruh uživatelů
Doporučuji kliknout na obrázek, ať to nečtete lupou 🙂
1. Jděte na facebookové reklamy
2. Klikněte na váš účet (pokud nemáte, tak vytvořte)
3. Přejděte do Power Editoru
4. Přejděte na okruhy uživatelů
5. Vytvořte nový okruh uživatelů
6. Nový podobný okruh uživatelů „Lookalike“
7. Vyplňte potřebné údaje:
- Název nového okruhu
- Stát uživatelů
- Jaké uživatele oslovit (při posunu vidíte přibližný počet cílení)
8. Zkontrolujte vytvoření a všimněte si, že to nějakou dobu potrvá
9. Ukázka, kam zadávat vytvořený okruh uživatelů při zadávání reklamy
Závěr
A co vy? Používáte Look a Like i ve svých projektech?